Bejegyzések a(z) ‘választás 2010’ címkével

Tavasszal szavazz fasszal

2010 április 10

Tegnap bukkantunk rá erre a gyönyörű jelenségre. Lehet fasszal is szavazni! Lásd a mellékelt ábrát az érvényességről:

Tavasszal szavazz fasszal

Tavasszal szavazz fasszal

Igen. Ez bizony egy érvényes szavazat. Mármint a bal oldalon lévő. Ugyanis a választási törvény egész pontosan így szól:

„A jelöltre szavazni a jelölt neve alatti, feletti vagy melletti körbe tollal írt két, egymást metsző vonallal lehet” – ez áll a választási eljárásról szóló 1997. évi C. törvény [1] 69. paragrafusában. Nem túl bőbeszédű leírás, van benne játéktér és szó szerint értelmezve bizony belefér a bal oldali faszos szavazat ebben az értelmezésbe.

Sőt, állítólag a külföldi követségeken már leadott szavazatoknál volt is olyan ki így szavazott. Konkrétan Ausztráliáról van szó, ott az egyik becsületes választópolgár nem szarozott és szépen odarajzolt egy faszt az összes rublikába. Így is lehet. S bár már hivatalosan kampánycsend van, én mégis azt mondom: Tavasszal szavazz fasszal!

Mint kémeink jelentették, a mozgalomnak hivatalos oldala, blogja van, ahhol rendszeres információk érhetőek el a témában. Szórjátok az igét, és szavazzatok Ti is fasszal! Ha további infó érdekel a témában akkor íme az oldal: Tavasszal szavazz fasszal

A Google megmondja, hogy ki nyeri a 2010-es választásokat

2010 március 1
Google választás 2010A

Google választás 2010

A Google szerint így fog alakulni a 2010-es választás. A Jobbik erősen vezet, mögötte a FIDESZ, utána MSZP, majd szép sorban a “kis” pártok, azaz az MDF és az LMP.

Na de tegyük félre a Google féle jóslatos viccet és nézzük meg hogy mi is ez valójában. Ez nem más mint a Google szerverei által letárolt internetes keresési trendek összessége. Mert ugyebár Magyarországon a Google gyakorlatilag az egyetlen kereső, körülbelül 96-98% körüli részesedéssel, a többi gyakorlatilag lényegtelen és csak geekek használják (lásd a bluu vagy a szörcs nevű magyar keresőket).

Tehát mit is mutat ez az un. Google Insights program? Azt hogy az offline és online tevékenységük után a pártok milyen valós érdeklődéseket generáltak, amiket aztán számszerűen összesíteni lehet. Nem, nyilván nem szavaznának annyian a Jobbikra mint ez az ábra mutatja, ne tessék megijedni. Ez csupán azt jelenti hogy ennyien kíváncsiak rá.  Ez a kíváncsiság jelenthet bármit, akár nagy mennyiségű félelmet is, amelyet ez a “sötét ló” jelent. Ez magyarázza az MDF és az LMP nagy keresési mennyiségét is, róluk is tudni akarnak az emberek. Az MSZP és a FIDESZ már régóta ugyanazt a lemezt nyomja, nem csoda, hogy nem keltenek akkora érdeklődést.

Érdekesség? Igen. Szignifikáns? Talán. De semmiképp nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni belőle a választások végeredményét illetően.

Szégyen blog - a szégyenteljes